group show

Sclerotium

March 8 – March 17, 2017

Elektrozavod gallery

Curators:

Victoria Malkova

Natasha Timofeeva

Artists:

Alexey Kuzko

Galiya Sadarova (in assistance with Aleksander Minchenko)

Victoria Malkova

Polina Moskvina

Natasha Timofeeva

Sergei Prokofiev

Илья Мартынов

BSCHGKD (Sergey Katran)

 

group show

Sclerotium
March 08 – March 17, 2017

Elektrozavod gallery

Ephemeral, extremely fragile and tender, floating states – best characterize the concept of rhizome, rhizomorphy and sclerotium. The birth of ideas, exhibitions, artworks occurs when a long and unpredictably endless stream of consciousness transforming into a more or less objective form. The combination of many feelings, emotions, intersections forms a "plateau" - a temporary zone of stability in its constantly pulsating configuration. (c)
The exhibition is the just a tip of the iceberg, the organization of which is a long and often invisible to non-insiders process. To expose the invisible, touching and undone is our main task. The exhibition, as an intangible product, forms sociocultural values, accentuating the main problems of our time. The place of the artist, curator, art-critic includes the concept of diffuse boundaries, the absence of a clear position, when the intermediate result determines the overall component of all work at each level. Rhizome is at the same time everything and nothing, filled with emptiness by a multitude of meanings and codes. The project includes two levels of perception of the situation: on the one hand - the creation of the artist's work, immersion in it; on another - exhibition as an end result, the illusion of completeness, the representation of the intangible process as the final
product.

Unfinished work, unfinished article, interrupted repairs, an untreated tooth - each of us has its own sluggish personal story, that shapes our everyday life. These are common and yet individual things, and only methods of solving problems and exits from the situations are not repeated or can be similar with a certain cyclicity. The desire to get rid of gestalt-metastasis leads to the search for stable and seemingly convenient forms, but these are illusions, splinters of a large ice floe, when the found stable equilibrium turns into one more unstable and temporary state. As fragments of reality, they form a certain and very short-term stability, which we are trying to catch.

групповая выставка

Склероции

8 марта - 17 марта, 2017

галерея Электрозавод

 

Эфемерные, крайне хрупкие, плавающие состояния лучше всего характеризует понятие ризомы, ризоморфности и склероций. Рождение идей, выставок, работ происходит  именно таким образом, когда длительный, непредсказуемо бесконечный поток сознания трансформируется в более или менее предметную форму.  Соединение множества чувств, эмоций, пересечений образует «плато» — временную зону устойчивости в её постоянно пульсирующей конфигурации» (с) 

Выставка - это верхушка айсберга, за организацией которой стоит длительный, часто невидимый процесс. Обнажить незаметное, неуловимо трогательное и бесконечно несделанное и есть наша главная задача. Выставка, как нематериальный продукт, формирует социо-культурные ценности, акцентирующие основные проблемы современности. Место художника, куратора, критика включает в себя понятие размытых границ, отсутствие четкой позиции, когда промежуточный результат определяет общую составляющую всей работы, на каждом ее уровне. Ризома – это одновременно все и ничто, наполненная пустота множеством смыслов и кодов.

Проект включает в себя два уровня восприятия ситуации: с одной стороны – создание работы художника, погружение в нее; с другой выставка как конечный результат, иллюзия завершенности, репрезентация нематериального процесса в качестве конечного продукта.

Незаконченная работа, недописанная статья, прерванный ремонт,  незалеченный зуб – у каждого из нас есть своя вялотекущая история, открыто формирующая быт и повседневность. Это одновременно одинаковые и между тем индивидуальные вещи, с той разницей, что способы решения задач и выходы из ситуации не повторяются, либо проявляются с определенной цикличностью. Стремление избавиться от гештальт – метастаз приводит к поиску устойчивых и кажется удобных форм,  но это иллюзии, осколки  большой льдины, когда найденное устойчивое, на первый взгляд, равновесие оборачивается еще одним временным состоянием. Как фрагменты реальности они формируют  определенную и очень кратковременную стабильность,  которую  мы пытаемся уловить. 

 

Кураторы:      Виктория Малкова, Наташа Тимофеева

Художники:    Алексей Кузько,  Галия Садарова (при участии Александра Минченко), Влад Шатило, Виктория Малкова и Полина Москвина,  Наташа Тимофеева, Сергей Прокофьев, Илья Мартынов, БСЧКГД (Сергей Катран).