Roman Minaev

NewNew

September 22 - October 6, 2017

Elektrozavod gallery

NewNew_expo_001
NewNew_expo_009
NewNew_expo_011
NewNew_expo_013
NewNew_expo_017
NewNew_expo_027
NewNew_expo_028
NewNew_expo_030
NewNew_expo_031
NewNew_expo_032
NewNew_expo_037
NewNew_expo_038
NewNew_expo_039
NewNew_expo_041
NewNew_expo_042
NewNew_expo_043
NewNew_expo_046
NewNew_expo_022
NewNew_expo_023
NewNew_expo_024
NewNew_expo_026
NewNew_expo_008

Solo show of Roman Minaev 

NewNew

September 22 - October 06, 2017

Elektrozavod gallery

 

Initially it should have been

a vernissage toast

But

Every single one

With the claim to Mayakovsky

And it would have been way too simple.

Before getting wasted it is necessary to philosophise.

 

That’s why

To you all,

                              Whom I liked

                                            Or like.

                  Who came to drink

                                 Vernissage wine

Or

   To sincerely congratulate me with the exhibition.

Anyway,

                     It doesn’t really matter.

To the clear intentions!

 

To the discovery of cultural zombies

And to those

Who shamefully hide the infection of formalism.

(We will pretend that we cannot remember,

Neither postmodernism, nor kinetic movement.)

 

To everything that repeats.

To the unforgettable.

To the nostalgia for the unlived.

To the haunting.

To the unfinished.

To the experienced.

To the simple and the complicated.

 

To the resurrected.

To the twice

                        And three times new.

To the forbidden.

To the unhealthy.

 

To the new bored.

To the revived corpses.

To the uninterrupted production.

To the assembly line of discoveries from the garbage heap.

To the newnewnew.

 

To the old young men

with the dim look in their eyes.

To those spoilt by fame

and ptomaine.

To the objects from the junk

Of a stranger’s skull.

                   From the cesspool.

                                From the dumpster.

Just from the trash.

To the fact that nobody believes nothing

 

Treasures coexist with cockroaches.

An artist’s studio is a cemetery:

Artists are hungry cadavers

with the reduced supply of the subnormal fat.

Repetitive cycles, stopped shots

Serial production.

As if this is not enough

To the munched crumb of the discovered object.

To the stillborn from art.

To the evidence of desperate disinsection.

To the not revealing how empty everything is.

 

(Supposedly everything is based on inspiration).

To the other relics of the artist’s studio.

To the loyalty to the old school

And new trends.

To your health and my rest.

Thank you for your congratulations.

 

Rada Smolyanskaya

выставка Романа Минаева  

NewNew

22 сентября - 6 октября, 2017

галерея Электрозавод

Изначально это должно было

быть вернисажным тостом

Но

Каждый первый

с претензией на Маяковского

И это было было слишком просто.

Прежде чем накидаться, надо пофилософствовать.

 

Поэтому

За всех вас,

                        Которые нравились

                                                    Или нравятся.

          Пришедших ради распития

                                       вина вернисажного

Или

       Искренне поздравить с выставкой.

Впрочем,

                 это уже не важно.

 

За то, чтобы помыслы были чистыми!

 

За открытых культурных зомби

И стыдливо

скрывающих инфекцию формализма.

(Мы сделаем вид, что не можем вспомнить,

Ни постмодерна, ни кинетизма.)

 

За все повторенное.

За незабытое.

За ностальгию по непрожитому.

За неотвязное.

За недобитое.

За пройденное.

За простое и сложное.

 

За возрожденное.

За дважды

                И трижды новое.

За запрещенное.

За нездоровое.

 

За новых скучных.

За оживших покойников.

За производство бесперебойное.

За конвейер находок из мусорной кучи.

За новоеновоеновое.

 

 

За старых юношей

с потухшим взглядом.

За отравленных славой

и трупным ядом.

За объекты из хлама

Чужого черепа.

              Из выгребной ямы.

                                С помойки.

Просто из хлама.

За то что никто ни во что не верит

 

Сокровища соседствует с тараканами.

Мастерская – в сущности то же кладбище:

Художники – это оголодавшие кадавры

с пониженным содержанием подкожного сала.

Повторные циклы, заевшие кадры

Серийное производство.

Будто этого мало

 

За разжеванный мякиш найденного объекта.

За мертворожденное от искусства.

За свидетельства отчаянной дезинсекции.

За то, чтобы не спалить, как все пусто.

 

(Якобы все завязано на вдохновении).

За другие реликвии мастерской.

За верность старой школе

И новым веяниям.

Ваше здоровье и мой покой.

Благодарю вас за поздравления.

Рада Смолянская