Ivan Yegelski and Dima Filippov

The Exhibition Was Made By

December 6, 2015

Elektrozavod gallery

Ivan Yegelski and Dima Filippov

The Exhibition Was Made By

December 6, 2015

Elektrozavod gallery

"The one-day exhibition of artists was the result of an experiment of collaboration, incorporating the interests and methods of both. A broken line of rusty metal parts, usually used by Filippov, connected the gallery space and the corridor with a sculpture. A graphic sculpture made of thin metal rods responded with an installation on the opposite wall, as if stitching the space with the lines of a drawing or a digital model — this is rather the domain of Yegelski, who often refers to experiencing the digital in his works. Two window projections with white noise and a portrait of Filippov ironically appearing from time to time glint off the walls, and there is a poor fake cardboard cat on the floor almost trampled by visitors. The composition is crowned by a sketch of the exhibition (not accurate) taped to the wall and unreadable explication applied with the dust of Elektrozavod. Everything relates to everything and is twisted into an endless process without an obvious need for a result - so the experiment is happening and the "Elektrozavod" gallery keeps on working successfully as a free platform."

- Olga Danilkina / Aroundart

 

Иван Егельский и Дима Филиппов

Над выставкой работали

6 декабря 2015

галерея Электрозавод

 

"Однодневная выставка художников стала результатом эксперимента совместной работы, вобрав в себя интересы и методы обоих. Ломанная линия из ржавых металлических деталей, которые использует обычно Филиппов, скульптурой связала пространство галереи с коридором. Графичная скульптура из металлических тонких прутьев отозвалась инсталляцией на противоположной стене, будто прошив пространство линиями чертежа или цифровой модели — это скорее епархия Егельского, который в своих работах часто обращается к переживанию цифрового. Две проекции на окна с белым шумом и иронично появляющимся время от времени портретом Филиппова отблескивают на стены, а на полу — несчастная бутафорская картонная кошечка, чуть не затоптанная посетителями. Венчает композицию набросок выставки, прилепленный скотчем к стене (отнюдь не воплощенный с точностью), и нечитабельная, нанесенная на стену электрозаводской пылью экспликация. Все связано со всем и закручивается в бесконечный процесс, без очевидной потребности в результате, — значит, эксперимент происходит, а галерея «Электрозавод» как свободная площадка успешно работает."

- Ольга Данилкина / Aroundart